onsdag 19 augusti 2015

Dagen D. Dopparedagen. Dagen då jag lämnar Amerika.

Och så kom den också. Den där allra sista dagen i Amerika. Den ska ju få finnas till den med tyvärr. 

Jag vaknade upp tidigt imorse (den där Sverige-tiden ska man ju ställas om till) och gjorde tvätt direkt på morgonen. Lekte med hundarna och blev helt överröst med dog kisses. Kommer att sakna de något så enormt. 

Efter frukost kom Linda och Spenser förbi igen. De tog med sig gose-Monty, deras hund! Vi försökte introducera hundarna till varandra men… Våra tre tjejer var dock lite väl exalterade att en kille var i närheten så.. Vi fick göra det som ett stegvis experiment haha.

Jag och gulle-Monty
Efter ett bra tag så tog vi oss ut på äventyr igen. Vi tog oss hem till Spenser och lämnade Monty och tog oss sen ut på lunch vid Buffalo Wild Wings.. En sista lunch tillsammans liksom haha. Tyska Frieda, en kompis från min tid som au pair i NY mötte oss där! Vi tog oss därefter till Michael’s för att släppa av Linda som behövde jobba.

Amerika gör sig redo för Halloween. Det är LÖJLIGT!
Spenser och jag tog oss till Rye Ridge för att ha en sista Starbucks. Så himla sad. Vi promenerade runt i området och baaaara tog in hela sitatuinen, för hur galet är det inte? För cirka 21,5 månader sedan träffade jag denna parvel på ett diner i Rye Ridge och från första början har han varit en av mina favoritmänniskor i denna världen. Jag kommer att sakna honom något så enormt. 


Spenser skjutsade sedan hem mig och jag tog mig ut till poolen där jag hittade Monique. Vi pratade om livet lite innan jag tog mig tillbaka inomhus för att säga hejdå till alltihopa. 

Jag beställde kläder i måndags förra veckan och betalade extra för att få de levererade i tid. Jag såg att pengar var påväg ut från mitt konto och allt men på torsdagen hade jag helt plötsligt tillbaka pengarna på kontot och en order status sa att de inte ens hade skickat paketet sååå… Jag e-mailade och frågade vad som var fel och sa att de gärna fick hålla ordern då jag inte skulle hinna få kläderna innan det var dags att lämna landet. De svarade att de inte kunde avbryta ordrar men att jag ändå skulle få kläderna i tid. Fredagen och hela helgen gick och ingenting blev skickad och jag behövde stänga mitt bankkonto så vart nervös. Man kan inte ha några pågående ordrar om man ska stänga så visste inte vad jag skulle göra. Tog hur som helst ut alla pengar och stängde kontot och de sa att de skulle fixa så att det stängdes på måndagen. När jag var i NYC med Spenser och Linda så tog jag mig till banken och frågade hur det gick med stängandet och ”vad händer om de tar betalt för kläderna igen?” och han sa att ”sometimes companies dons run your information at the end of the day and in that case the carte falls of your account” och jag frågade honom om det inte var jätte oärligt och konstigt och han sa att det inte var mitt fel och att det inte riktigt fanns något att göra. På måndagen så skickade de även kläderna. Jag hade alltså gratis kläder på ingång. Jag trodde att de inte skulle hinna anlända innan jag gav mig av men ca 15 min innan jag och Kira lämnande för flygplatsen så rullade UPS-trucken in med ett paket från J CREW. Jag försökte även logga in på på mitt bankkonto men det var minsann inte kvar. Så konstigt hur det kan gå! Jag känner mig skyldig, men lever på bankmannens ord att det inte är mitt fel.. Vad gör man liksom? :O 




Jag är nu på flygplatsen och kan inte fatta det. Jag har inte ens något att säga för jag fattar det inte. 


Mer om detta senare men vi ses SNART Sverige! Om ca 12 timmar? Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar