tisdag 4 augusti 2015

Day 17 - a day on the road

Sååå.. Kan inte hävda att jag nummer 17 på resmånaden var speciellt spännande! 

Jag lämnade Dallas runt halv 1-tiden. Ca 5 timmar senare så var jag i Oklahoma City, OK! 

Jag kollade in Google Maps och.. Spana in rutmönstret de har! Konstig hur de har byggt haha..


Där hade jag hur som helst tre spännande timmar att fördriva. Efter alldeles för mycket tid spenderad på Greyhound busstationer så lär man sig att det verkligen är intressanta filurer som tar buss i landets alla riktningar.. Jag träffade många under denna resans gång! Armé-Riddle som ville hypnotisera mig med en penna.. Kit som var mitt normala sällskap hela resan, tack och lov! Och Santah som var en nervös, förvirrad och stressad  kvinna som Kit och jag hjälpte på traven med att komma rätt i bussdjungeln. Med flera.. Men de gör resandet intressant och för de mesta så är de alla harmless. 

Vi lämnade Oklahoma vid halv 9-tiden på kvällen. Kom fram till Texas vid 1.30 på natten och lämnade Texas igen vid 4-tiden på morgonen. Jag var underhållen, hade sällskap och resan var inte jättefarlig så jag var glad!

Anlände äntligen i Colorado Springs, CO vid 10-tiden imorse och... Mer om det i ett annat inlägg :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar