tisdag 18 augusti 2015

Day 31 - Good morning NY, you look beautiful today.

Man kan ju inte lämna USA utan en sista sprudlande dag i NYC, am I right!? Därför grabbade jag tag i mina två kompanjoner, Spenser och Linda, och styrde kosan mot City.


Destinationen var Statue Of Liberty och efter snäll-skjuts av Kira, tåg och tunnelbana kunde vi glatt promenera till där båtarna till Lady Liberty går. 


Allting gick hyfsat snabbt och smidigt. Vi köpte biljetter på plats, tog båten över till Liberty Island och kunde där stekas i solen och få en närmare syn av gudinnan herself. 





Vi hade lunch här och tog oss sen över till Ellis Island med ytligare en båt. 

Ellis Island är dit många många immigranter anlände när de kom till Amerika. De har ett museum där nu som var rätt spännande. Vi fastnade också ett långt tag i gift shoppen där jag olikt mig själv fick med mig lite grejer. 





Don't mind me. I'm just hanging out.
Spenser gjorde ett grymt jobb med Swe-rep så som han stolt viftade den svenska flaggan med ett stadigt tag om dalahästen haha!


Vi tog oss när vi kände oss redo tillbaka till fastlandet där vi promenerade upp till 9/11 Memorial. 


Tycker alltid att det är lika coolt att stå längst med sidan på One World Trade Center och titta upp. Ser ut som att byggnaden fortsätter i oändligheten. P

Vandrade runt lite i området innan vi tog oss uptown igen till Times' Square area för middag och tillslut tåget hen efter ett stopp på Sephora. 

Jättepositiv och mysig dag. Kira hämtade snällt upp oss igen. Vi tog oss alla hem där vi visade Linda runt i huset och sen.... Ja sen tog de sig hemåt och jag fixade det sista. Galenskaper! 

Underbar dag i city dock! Jättebra avslut! 

Until next time, ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar