fredag 7 augusti 2015

Day "I-can't-count-cause-it-should-be-day-20-not-21" - Last day in Colorado

Och så var sista dagen i Colorado förbi. Bara sådär. Dagarna där borta gick verkligen himla fort!


Vi lämnade huset redan 7 på morgonen för att ha tid för allt vi ville göra. Efter ca 3 timmars bilresa i fantastiskt landskap (som vanligt?!) så var vi framme vid en park vid Boulder, CO. För två år sedan hade de en översvämning i en av vattendragen i bergen och det blev totalt förstört. Totalt förstört. Men två år senare så gjorde vi ett försök och Dottie och Mike var förvånades över hur bra de hade återhämtat sig. Vi vandrade upp till toppen där vi fick en fin utsikt av Boulder. 

Djuren är vid sidan av stigarna och bara vandrar omkring. Rätt så orädda, det är rätt så coolt!




Boulder är en universitets stad där min värdmamma pluggade till läkare. Hon har hyllat Colorado och har varit lika taggad som jag själv för min resa hit. Har hållit henne uppdaterad under resans gång och hon har varit så himla gullig. Har varit bra då jag fått uppdateringar om flytten också! 

Hur som... Vi tog oss sen ner till downtown Boulder där de har en gågatasom är hur gullig som helst! Massa bra butiker och gatumusiker och gulliga uteserveringar och annat mys! Vi satt oss ner för lunch och bara tittade på folk. Då Boulder är en universitetsstad så är det hyfsat unga människor som hänger där. Mycket annorlunda filurer!



Vi tog oss därefter in i en jätterolig butik som sålde flygande drakar (bland annat!) vi blev fast där inne ett bra tag innan vi promenerade vidare och sedan började vår resa mot flygplatsen. 


En timme senare var det dags att säga hejdå till dessa vackra filurer! Jag har träffat de två gånger och och efter båda gångerna känner jag mig så himla uppfriskad. De är en frisk fläkt, en hälsosamt perspektiv, fyllda med visa ord och kloka råd. Dottie sa att "I cannot believe this...." när det var dags att säga hejdå och jag kan inte hålla med mer! Det är helt galet att jag inte vet när/om jag ser de igen. 


De har faktiskt Tornado shelters på Denvers flygplats då de har risk för tornados där, väldigt intressant!

Jag kollade förresten upp höjden de bodde på då jag ville veta varför jag var så tröttig. De bodde på drygt 9000 feet vilket är ca 2750 meter.. Då jämförde jag det med Kebnekaise för att få ett grepp av hur högt upp det var och... Kebnekaise är drygt 2000m högt. Så de bodde ju WAY up there! Det har dessutom varit två extra timmar i tidsskillnad så... För mig har det ju varit senare än vad klockan nödvändigtvis visat. Så lite bättre känns det nu haha. 


Flygresan därefter var så smidig så. Sömn och en massa musik tog mig igenom den och helt plötsligt så jag var tillbaka i Philly! Kerstin hämtade upp mig på flygplatsen och vi for hem till henne. Det var god natt kort efter det. 

Sleepover!

Nu är det förmodligen slut på naturbilderna för ett tag. Allt resande är faktiskt över... Jag är inne i 1,5 veckas  "hängperiod" innan hemfärd. Wowshi! Cannot believe it! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar