måndag 31 augusti 2015

Första arbetsveckan - skrivet i lördags

Hejsan hallå där!

Typ 10 dagar senare  så är man rätt så inne i Sverigelivet igen. Eller... Typ i alla fall. Behöver fortfarande tid för att vänja mig vid allt som händer här borta haha! Det är en HEL DEL!

Av de 10 dagarna som har passerat har jag ju jobbat 5 av de. Det har faktiskt gått förvånansvärt bra. Jag välkomnades av tjejerna på måndagen och hade sedan Malin vid min sida hela dagen. Jag hade en otroligt spännande första dag då en massa specialgrejer hände mest hela tiden. Dagen gick jättefort och i slutet av dagen kände jag lite att "ojsan då, det här kommer jag aldrig kunna någonting av!" meeeeen... Det var ju inga större problem :)

Dagarna har flutit på så himla smidigt! Efter varje dag som gått har jag lämnat jobbet mer positiv än dagen innan och... Ja nu sådär i slutet av veckan känner jag att det nog kan gå rätt så bra det här. Det har varit jätteroligt och nytt och spännande så vi får se hur det blir i fortsättningen! I nästa vecka ska jag till Stockholm två dagar, tisdag och onsdag och... I slutet av september så ska vi till Roskilde utanför Köpenhamn på konferens. Spännande spännande!

Jaa... Vad mer har hänt? Jag har träffat lite fina människor under veckan. Jag och Moa satt vid ån och hade det bra. Tog igen sådär då hon var hemma från Spanien igen. Jag tränade också med Petra i torsdags. Det har känts fint i armarna efter det haha... Efter jobbet på fredag så träffade jag Koppar och Viktor (killen som jag var i Princeton med) på lite fika. Det var mysigt innan jag tog mig hem då min bror har varit på besök i helgen.

Det har varit en rätt så lagom vecka sårär. Förvånansvärt svårt att komma in i hela svenskheten men det kommer väl med tiden! Vi får se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar