lördag 22 augusti 2015

Moving home

Oj! Oj, oj, oj! OJ OJ OJSKI-POJSKI! Att flytta hem är utmattande, överväldigande och stressigt!

På vägen till flygplatsen åker man över the Whitestone bridge. Där har man en fin utsikt av NYC skyline!
Kira var så snäll och skjutsade mig till flygplatsen. Uppskattades massor!







Jag mellanlandade fint på Island på onsdag morgon innan jag fick komma till Sverige. Min förening hade bokat en väldigt fin fin flygresa åt mig. Jag hade extra utrymme, gratis everything, massa kuddar och filtar, vatten som väntade vid sätet när jag satt mig osv osv osv.

Hade en hel rad för mig själv på väg till Island. Mittensätet var ett bord.
Jag råkade skjuta kudden bak till personen bakom mig medan jag sov haha.. FLERTAL gånger.. Han var väldigt tålmodig och snäll dock haha


Det var ett RUSKLIGT kallt och blåsigt Island som mötte oss.


Hade så mycket fotutrymme. Nådde inte till fotstödet utan att sitta som en ostbåge.. 
Vackra Norge




Väl i Stockholm var jag så paff att alla pratade svenska. Det är ju knäppt! Vi är överallt :O haha!

Jag hämtade mitt bagage och tog mig ut i ankomsthallen där Pappa, Tuva och Koppar stod och väntade. Jag tänkte att jag skulle hålla mig fint denna gången men när jag såg dessa fina varelser gick det ju inte att hålla tårarna borta. Mina fina! Jag fick en jättefin Sverie-krona av Tuva som jag bar på huvudet resten av dagen!



Mina muppar <3 

Vi tog oss hem. Jag fick ta in alltihop innan jag, Tuva och Koppar tog oss ut för lunch/middag och för att växla mina dollar som jag hade kvar till Svenska kronor. Tillbaka på rätt valuta, bara sådär! Vi tog oss därefter till Gränby Centrum där vi köpte glass, tog oss till Hågadalen, slängde oss på gräset och låg och kollade på himlen medan vi pratade och åt. DÅ var det lite knasigt. DÅ kände jag att precis INGENTING har ändrats. Där ligger vi ute i Augustisolen, jag och mina vänner, och äter glass.. Precis som vanligt... Och livet var rätt så gott där och då alltså.






Torsdag så väckte pappa mig vid 9-tiden, inte så himla pigg var man då alltså (3 på natten Amerikansk tid) men jag måste ju komma ut den här jetlagen alltså! Vi tog oss till fina, fantastiska farmor och spenderade delar av dagen där. Pappa jobbade på stuprör och jag pratade med Farmor om livet, USA, kommande jobbet och allting där emellan. Hon gjorde även pannkakor haha. Viktig detalj. Mumma!

Vi tog oss hem och tog upp min cykel ur förrådet. Som jag hade saknat den! Jag rengjorde den med en jäkla svamp och rengöringsmedel och var så taggad och nöjd fram tills att vi märkte att det var punka på bakhjulet. TYPISKT!

Jag tog bilen in till stan och spenderade lite tid med Koppar på kvällen. Vi köpte pastasallad och satt oss vid ån och pratade. Så himla, himla bra grejer. Utsikt av domkyrkan och solen gick ned och.. Ja.. Livet på en pinne där också. Men jäklar vad kyligt det blir på kvällarna! Här kommer jag från 30-gradig värme med varma, fuktiga kvällar och så rockar Sverige 10 grader på kvällarna. Vad är det som pågår?





Idag hjälpte jag pappa med lite ärenden. Eller han hjälpte mig kanske vi ska säga? Vi fixade grejer till cykeln, fixade lite annat grejs, tog oss tillslut hem där jag fixade mig och sen tog mig ner för att träffa Koppar IGEN. Denna kille kan han! Vi låg på en gräsplätt vid ån och spelade kort.. Och kollade på klipp världens sämsta film (bokstavligt talat, den har till och med vunnit pris) och.. Ja existerade...



Jag tog mig sen in till Centrum där jag träffade min Petra! Äntligen!! Vi tog oss till Rififi där middag. Promenerade till Din Hörsel där jag börjar jobba på måndag för en liten genomgång och satt oss sen på Centralstation för att ta igen lite. Tjejen åker till London imorgon så tur var det ju i alla fall att jag fick se henne innan.

Så fort jag har haft tid så har jag städat mitt rum. Jag har ALDRIG haft det så stökigt hemma. Aldrig någonsin! Man kunde inte ens se mitt skrivbord.. Allting var bara rena rama kaoset.



Kasse med kläder som jag hade i garderoben som jag kände att "det här kommer jag aldrig ha på mig igen!". 


Vafan?

Vet inte vad som hände ikväll men jag fick bort det mesta, tack och lov. Lite sista fix ska jag nog få till men nu börjar det likna någonting igen i alla fall. Äntligen! Ville ha allt det fixat innan jobb på måndag haha.



Jag får skriva mer imorgon eller något. Skriva av mig lite.. Until next time amigos! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar